Wednesday, May 23, 2007

NA VUCU NI VANUA

NA BOSE NI NODA GAUNA NA KAWA I TAUKEI

Oqo e dua nai talanoa ni dua na Parofisai ka kunekunetaki ena yabaki 1920 ena dua na nodra bose na Vu kei Viti ka vakayacori mai Bua. O Bua na nodra vale ni bose na Vu kei Viti ka davo koto ena babaceva ni vanua o Nakauvadra. E tarava tu yani na koro e rua, o Navunisea kei Nabalabala ena vanua o Tokaimalo, Tikina o Saivou ena loma ni Yasana o Ra.

1. Na bose oqo era a mai navuca kina na kena taqomaki na noda i yau na Kawa I Taukei e Viti ni ra sa mai via kovea tiko na vulagi, kei na kena via laki kau mai na kato ni cakamana ni a maroroi sara tu mai na wai cevata.
Nai talanoa oqo e ra veisola koto kina na kena Serekali mei vakadei kai vakadinadina ni Parofisai dina oqo. Ia na kena vakayacori se kena vakavotukanataki ena qai tukuna ga mai ko Gauna ni sa donu ka mau mai vua na Kalou levu ko Jiova.
Na bose oqo e dolavi ena dua na uneune ka kuretaki Viti na kena kaukauwa ka me kila o vuravura taucoko na dolavi ni nodra bose na Turaga Bale na Vu kei Viti ka vaka koto oqo na kena serekali:

ME LUTU NA UNEUNE NI VANUA
BASIKA TU O LUTUNIGAUNA
NA LUVEDRA TU NA SALU MAI BUA
MAI YADRAVA NA BOSE MAI ULUDA
I KA RUA O COVERENIKOULA

I KARUA O COVERENIKOULA
NA OVISA LEVU NI NODA VANUA
NA TAMANA O BOLANAVURAVURA
GANEI ADI SOVANATABUA
YADRA TIKO E MATANIKATUBA
NA LEWA NI BOSE KA SA VESUKA
NA KENA LAWA NA ‘MATE KEI NA BULA’

NI MAI ROGOCA ME TUKUNI YANI
NOQU CAKACAKA SA DREGATI
BOSE NI GAUNA ME MAI DOLAVI
SA TABU SARA NI LAUSAQATI
ME LAVETI TU KO VITI AILADI
LUTU DROMU TU NI VUQA NA YABAKI
NI RA BUTURAKA TU NA KAITANI


2. Na dolavi ni bose oqo era tiko kece kina na Vu kei Viti, e rau bau tiko tale ga kina na turaga veitacini oya oi rau na Ciri, qai bera mai e dua na marama levu ka tinadra na koula kece kei vuravura. Sa mani lewai me rube na bose me rua na siga, ka me waraki na marama levu oqo ko Tinanikoula.

KEIMAMI SA TIKO MAI BUA
KEI IRA KECE NA VU NI VANUA
KA SA DOLA NA BOSE NI GAUNA
RAU TIKO KINA NA TURAGA RUA
SA YALI TU O TINANIKOULA
VAKARUBE NA BOSE KA SIGA RUA
NA LEWA NEI KOYA NA MATUA

SA VURA TU O TINANIKOULA
NA MARAMA SAU NI NODA VANUA
NA WA NI BIUKILA E YALUMA
E VAKATAGIA VAKAMALUA
VAKAROKOROKO NA SIGA NIKUA
KA TEKI CUVA NA VU NI VANUA

3. E mani vosa na Turaga nai Liuliu levu kei Viti ko Ratu Waicalanavanua ka tamadrau na Ciri. E ra mani kaya tiko ni sa matua na koula kei Viti, ia me ra vakagalalataki mada na vulagi e ra mai qara bisinisi tiko e Viti, ka ni sai ira ga oqo na dau veivakaisini.

NA TUI KO WAICALA KA TUKUNA
KO I AU NA BOSO NI NODA VANUA
NA NOQU VOSA E LUTU VAKAUMA
NA DELAI VITI KA SA LUTUKA
AU MANI VUKICA NA KENA GAUNA
OSODRIGI TU NA UMA NI KOULA
I RAGONE ME KUA NA VAKASUKA
ME TUKI NA KISI NA SIGA NIKUA

VAKARAUBUKA LIMA NA MINITI (2000 COUP)
VOSA CAKE TU KO NAITINI (Ilikimi Naitini)-George Speight
ME RUBE MADA NA BOSE KEI VITI
AU MANI VODOKA NA LAWA VIRIKI
I KARUA NA SEKODI MINITI
AU MANI SOLIA NODRA NOTISI
ME RA TOKITAKI NA TIKO E VITI

VULAGI KECE ME TOKI LAIVI
ME SOGOTI KECE NODRA BISINISI
NI RA SOGOTA NA LEWA KEI VITI
ME DA LUTU SOBU ME NODRA NA WINI


4. Sa mani rivarivabitaki de yaco e dua nai valu vei ira na kawa bula kei Viti. Sa mani kaya o Ratu Waicalanavanua me ra mai vakatarogi se o cei ena rawa ni vala ena vukuda na kawa bula kei Viti raraba. Rau mani bole e rua na turaga dau vala o Tuirevurevu na qaqa mai Narokorokoyawa, e bolea me nona duadua ga na vala ena vanua mamaca kei na maliwa lala.
Na kena I karua ko Misijiale Komaiwai ka yacana kilai levu tu me ko Dakuwaqa. Sa nona duadua ga na vala ena loma ni wasawasa.

TALANOA NI GAUNA SOGOTUBU MADA
ME RA BOSEVATA NA VU MAKAWA
NA VOSA NI BOLE RA SA CAKAVA
ME RA BOLE I MATAI WAICALA
BOLE CAKE E DUA NA TURAGA
TUIREVUREVU DINA QORI NA YACANA
NOQU KORO O NAROKOROKOYAWA
LAIONE NI VANUA MAMACA

IKELI VUKA I NA MACAWA
VEI KA KECE AU DAU CATAKA

BOLE TALE E DUA NA TURAGA
NA YACAQU O I AU O DAKUWAQA
NOQU TIKO NA LOMA NI WASAWASA
VEI KA KECE AU DAU SAGATA
NA MELISITIMA NA MANUWA
NA SAMARINI BAU VATA KAYA
AU TILOMA BULABULA NA TAMATA
NA KAUKAMEA AU QURULAKA

NI MAI ROGOCA NI VAKASARAVA
AU SA CICI KA KUSA RAWA
QIQI NI VALU AU TABELAKA
AU TAURA KAU VOROVOROLAKA
SAU NEI TAMAQU KAU BOLETAKA
AU KILA NA KALOU DINA SARA
NA TAMATA KECE AU TAWA OKATA
VODI VEI AU NA UMA VARASA

5. E ra sa mani lomavata me sa dolavi na mana kei Viti. E rau sa mani tarogi na Ciri. Sa e vei na kato ni cakamana kei Viti? E rau mani kaya ni rau vakalutuma sara tu mai na wai cevata. Sa mani kaya vei rau ko Waicalanavanua, “Drau rogoca na nodra lewa ni bose na Vu kei Viti. Mo drau laki kauta mai na kato ni cakamana ena kena gauna totolo duadua ka me mai dolavi na veivakatorocaketaki vei ira na kawa bula kei Viti. Ke sega, drau na totogi mate”. Rau sa loma leqa na Ciri se o cei me na vukei rau e na cakacaka dredre oqo, ka ni yadravi tiko na kato ni cakamana e na ligadra na sotia qaqa mai na wai cevata. Rau sa mani vaqara e dua na turaga me vukei rau e na cakacaka dredre ka vakarisiate oqo. Rau sa mani gole ki Nailega mai Wainibuka me rau laki kerea na qase mai Nailega.

NA TAMATA VUKU E RA VAQAQARA
E RA VUKA I LOMANI MACAWA
RA NUNUVA NA LOMANI WASAWASA
RA VAQARA VOLI NA KATO NI CAKAMANA
E RA YADRAVA NA BOGI KA SIGAVAKA
KA RA SEGA SEGA SARA NI KUNEA RAWA

NA WAQA NI KATO SA KUNE RAWA
NI KASA KOTO MAI NA BOTO NI TOBABASAGA
ME KUA NA IKA E NA WASAWASA
SE MANUMANU E NA VANUA MAMACA
ME SESE KINA NA NODRA VAKASAMA


Oqori ga na waqa lala ni kato ni cakamana. Na yacana o Diliwanivalu, e qase ulucou ka se sucu kaya ga mai na nona cou. E turaga qaqa ka dau tu taudua voli ga. E Turaga Sau ka dau cakamana tale ga. Na sau kei na mana tiko vua ni sili mai Nailega e suka cake na Wainibuka ka laki luvu sara kina o Nakauvadra.
Rau sa mani vakasavuya vakavanua na nodrau kerekere, ka sa mani vakadonuya na qase mai Nailega. Me laki waraki koya ko Dakuwaqa mai Yasawa me yadrava tiko na yasa ni wasawasa koya.
Sa mani gole cake ki Igiladi na qase mai Nailega ka vodoka cake e dua na manuwa lailai na yacana na Senirosi. Na manuwa oqo e manuwa mai Natobabasaga e na baravi kei Nakorotubu e na yasana ko Ra. E rua ga na siga na soko ni manuwa oqo sa kele mai Lodoni, sobu ki vanua na qase mai Nailega ka vukici koya me vaka e dua na gone yalewa yabaki tinikawalu. Sa mani gole cake vua na Tui ko Kinijioji ka kerea na luvena yalewa me laki vakadinadinataka na nona I lakolako kina Saucapole. Sa mani sainitaka na nona I vola ni curu vanua, ka biuti Lodoni e na walu na kaloko ena mataka lailai, gole kina wai cevata, taura na kato ni cakamana ka gole lesu mai ki Viti. Qai dromu na siga sa rau sota kei Dakuwaqa mai Yasawa.

BIUTA NA WAVU NA SENIROSI
SAQA NA MUA O LODONI
LODONI AU TIKO VOLI KINA
KINIJIOJI AU VIA RAICA
NA LUVENA ME NOQU VAKADINADINA

BIUTI LODONI ENA WALU
NA WAI CEVATA SA KABUKABU
AU SAGA VOROKA NA WAI CEVATA
AU TAURA NA KATO NI CAKAMANA
AU BIUTA I LOMA NI NOQU WAQA
AU SOLIA KECE NOQU KATAKATA
DROMU NA SIGA MAI YASAWA
TIKO KINA NA VUKE YADRA

NI MAI ROGO NI VAKASARAVA
O AU NA TAGANE NI LOMA NI WASAWASA
O CEI TALE E MAI VIA VALA
MEU BIUTA RUARUA I TUBA NA YALOKA NI MATANA
IRA NA MIMIRA NA NONA GACAGACA


6. Sa kau kina vale ni bose mai Bua na kato ni cakamana. Sa qai vakacirimi na kena waqa. E ra biliga tu mai na qio vakaitamera, dua na wase e ra qio loaloa, ka dua nai wase e ra qio vulavula. E ra qai veidretaka tiko na waqa lala oqo, e dua nai to na qio loa ka dua nai to na qio vula.
Ni ra donumaka na gusu ni Tobabasaga, era sa guce na qio vulavula, e ra sa qai biliga kina loma ni Tobabasaga na qio loaloa na waqa lala koya. Ni vo sara ga e lima na kalawa me kasa na waqa, rau qai basika mai e rua na qio katukatu ya tini. Dua e ka loaloa ka dua e ka vulavula, rau qai tabaka na vala. E tubu na ualoka ena loma ni Tobabasaga ka rauta na 20 na fiti na tubu ni wai ena loma ni macawa me yacova sara ga ni sa laki gogo na qio vulavula ka sa mani dro yani.
Sa qai kasa ena boto ni Tobabasaga, na ka e vaka nai rairai ni dua na kisi oqo, e 12 na fiti sukuwea na raba kei na kena balavu. Ni da raica e da sega ni kila se cava oya. E kaukauwa me vaka na kaukamea, e boi sigasiga sara mai vua na ika, ia e qai seyavu tiko yani vakamalua me vaka na sovu ka qai laki waicala vakadua ni oti e tolu na vula.

NA TAMATA VUKU ERA VAQAQARA
E RA VUKA E LOMA NI MACAWA
RA NUNUVA ENA LOMA NI WASAWASA
RA VAQARA VOLI NA KATO NI CAKAMANA
E RA YADRAVA NA BOGI KA SIGA VAKA
KA RA SEGA SEGA SARA NI KUNEA RAWA

NA WAQA NI KATO SA KUNE RAWA
NI KASA KOTO MAI NA BOTO NI TOBABASAGA
ME KUA NA IKA ENA WASAWASA
SE MANUMANU YAVA I VA E VANUA MAMACA
ME SESE KINA NODRA VAKASAMA
OQORI GA NA WAQA LALA NI KATO NI CAKAMANA


7. Ni oti na bose sa qai tekivu me vakauta na vunivola levu ni bose nai tukutuku matailalai ni veika kece sara sa tuvalaki tu me na qai vakayacori e Viti. Ka sa vakadeitaki me sa na dolavi na gauna kei Viti, oya me sana ka cecere duadua e Viti nai vakarau ni bula vakavanua vakaitaukei.
Na vakarautaki ni kena bula vaka I lavo, ia me ra na qai vude mamaca mai na veimataqali vatu talei kei na yaubula ka maroroya tu na Kalou ena vukuda na Kawa I Taukei, me na vakacicivi kina na Matanitu Vanua kei Viti. Na Lotu kei na Matanitu me rau qai moici kina I vakarau ni bula vakaitaukei dina kei Viti.

DURI CAKE MAI O LOGANIUA
SA VURA O VERETI MAI BUA
NA VUNIVOLA NI NODA VANUA
ME SOLIA NAI VOLA VUKAVUKA

ME VAKASITABATAKI NA TUTUNA
KENA WAQA AU SA MAI BASUKA
ME VOLAI KINA NA KA E VUQA

SA LEKALEKA WALE NA GAUNA
NA MATANITU, NA LOTU, NA BULA
SO TALE AU SEGA NI TUKUNA
ME QAI MACALA VAKAMALUA

NI MAI ROGOCA LEWA OQORI
NOQU OTA SA TABU NI SOGOTI
SA DOLA MEI VAKAOTIOTI
SA ROBOTA TU NA KOLONI

8. E na kuretaki Viti na uneune ni veisau. Sa vakasuka e Viti o vuravura, ni kena vakacaberi na gauna oqo e na vakasuka o vuravura mai vei Viti. E na qai liutaki Viti ga nai Taukei dina kei Viti, ka na qai basika na koula e ra binibini vakauma.

MOCELUTU I LOMANI VESIKULA
SA YAVAVALA MAI NA VANUA
ME SAINI O VATU NI URAURA
SA OTI NA GAUNA KEI VURAVURA
SA DOLAVI NA NODA GAUNA

KABI KI NA WAVU NA SEDE KOULA
NA MANUWA LEVU TAUDUA I NA VURAVURA
VULAGI ME RA VODO VAKUSAKUSA
ME SOLI NA TIKITE VAKADUA

SA VURA TU NA QASE ULU VULA
AU DRUKA E NA UMA NI KOULA
E RAVITA NA TUTUNA RUARUA
SA VUKI SAUMAKI KI DAKUNA

9. Na gauna oqo e na kida mai me vaka na mataka. E na cabe mai na kena I Volasiga, ka na lutu na kena buto ka na qai cabe muria mai na Matanisiga. E ra kaya na vuku, “E dina ga ni dau lutu na buto ni bera ni kida na mataka. E na yaco na dui yaloyalo ni kawa bula kei Viti”. Sa mani koto e dua nai vakaro vei ira na tamata lomalomarua, o ya ni ra na vakawabokotaki e vuravura.

AU TIKO MAI NA VATU NI SAQA
NA GAUNA SA VUNI RARAMA
ME KUNE E VITI NA KALOUGATA
SA DOLA E VITI NA KATO NI CAKAMANA
AU SA RUI YALO KATAKATA

SA VO NOQU I VAKAMACALA
KO I AU NA QASE TAWA MACALA
MEU RAUNITAKI VITI MADA
NA KOULA SA VOTU E NA DELANA
KA SA SEGA NI VUNITAKI RAWA
AU CURU MAI VALE VULAVULA
SA DURI NA I TITOKO KOULA
TIKITE NI GAUNA AU SA TAURA
ME KUA SARA NA LOMALOMARUA
DE DUA E KAVORO NA ULUNA

10. Na mesaia ni kena vakabulai na Kawa I Taukei o ya na Vanua. Na vanua e dua na I vakarau ni bula ka ra veisola tu e loma na: - vosavosa, sulusulu, kotikoti, vuvale, veiwekani kei na bula vakaitaukei dina kei Viti. Sa mani vaqarai e dua na turaga ni valu me mai yadrava na veisau oqo, o ya mai na bula vakavavalagi kina bula vakaitaukei dina kei Viti. Sa mani nanumi me laki kerei mai na qase mai Nailega. Sa mani yaco yani na vakatadumata kina nona I tikotiko mai na Waqalabata ka kainaki mai ni yali ka sega ni macala se na yasa I vuravura cava e tiko kina. Sa mani vakauti vei iratou na tabana ni talevoni nai tukutuku ni kena vaqarai na turaga oqo. Me ratou qiri ena talevoni ena vei yasai vuravura, ka mani ciqomi mai Masaila mai Jamani ni tiko e na dua na vale taba lima ni vakadidike ni livaliva. Sa mani ciqoma na kerekere yani e Viti. Sa qai kauti ira mai e 5,415 na ovisa main a vei yasai vuravura me ra mai yadrava na veisautaki ni bula vakavavalagi kina bula vakaitaukei dina kei Viti.

TALIKARAVU AU VOSA KINA
AU VIA VOSA I MASAILA
TIKO E KERI O KOYA NA DRIKA
SA YALI YANI E NA VICA NA SIGA
E SAUMA NA VOSA O KOYA DINA

SA DURI TU E NA VALE TABA LIMA
KEI KOYA NOQU GONE NI IDIA
ME KUA NA NUINUI CALA KINA
E NA VUKU NI KATO NI LIVALIVA
MO DOLAVA, MO BASUKA, MO RAICA

LIMA NA UDOLU E VA E TINIKALIMA
NA OVISA AU MAI KAUTI IRA
ME LAKI YADRAVA NA PASIFIKA
VAKARAU DURI NA MESAIA

11. E toboki ka vesuki koso e dua nai tukutuku vuni. E toboka ka vakauta voli e dua na turaga na yacana o Misi Voreqe. Na bose vuni koya e caka vuni tiko e na loma ni Matanitu ka sa buki tiko kina e dua na vere ca o ya me ra sa vagalalataki nai Taukei ni Qele kei Viti ka me ra vakauti sara ki Rotuma. Me ra na qai taukena kece na dau ni bisinisi na veimataqali vatu talei e ra bini ka sura tu e na vanua ko Viti kei na I yaubula kece e ra tu e na loma ni qele kei na boto ni sauloa mai wasawasa.

MEU TUKUNA E DUA NA BOSE DUKA
O MISI VOREQE E MAI KAUTA (Commodore Voreqe Bainimarama)
O VITI ME LAUVANA VAKADUA
NA LEWENA ME RA BIU KI ROTUMA

ME TAURI RAWA KINA NA KOULA
SA SINAI NA NODA VANUA
NA MATANITU SA VAKAVUNA
OQO NA KA VUNI AU VIA TUKUNA

NI ROGOCA NA MALA NI NOQU VOSA
NI MASUTA NA KALOU KO JIOVA
ME SOLIA VEI KEDA NA LOLOMA
NA LEWA NI KALOU SA DOLA

12. Nai vakatakilakila ni gauna me na vakadinadinataka ko vuravura taucoko ni sa na cabe mai na gauna ni Kawa I Taukei e Viti. E rua mai nai vakatakilakila ni sa vakarau cabe na gauna oqo:
(1) E na levu sara na koula e na cabe e na veiyasai Viti.
(2) E na yaco e dua na dausiga levu sara e na veiyasai vuravura.
E na qai cabe cake na noda dela ni gauna na Kawa I Taukei. E da na qai liutaki Viti me yacova ni rusa na vuravura.

YADRA CALA NI CILA NA VULA
ME ROROGO TIKO NA DOMO NI UA
SOKO CAKE NA KOLA NI VURAVURA
RA USANA TU NA UMA NI KOULA
RA TALACA YANI E VEIVANUA
SAI KOYA NA DOLA NI GAUNA

AU TIKO E VALE NI BULI VEVA
KACIVAKI NI LUTU NA BOGILEKA
NA VEIMATANITU SA LEQA
E RA SA BIUTA TANI NA LUVEDRA
E NA VUKU NI KAKANA SA SEGA
ME TABAKI NA KENA NIUSIVEVA
ME KILA NA TUI NA NODRA LEQA
TUBU CAKE SA SEGA VEI KEDA

CAGI O VURAVURA I NA CEVA
VOSA CAKE MAI NA KAI TIMEKA
WARAKA NA GAUNA SA BERA
E NA OTI KINA NOMUNI LEQA

13. Ni sa oti na bose e ra sa mani gole vata kece na Vu kei Viti me ra laki moce ki Uluivuda, na nona vanua na gone turaga na Qiovula. Ni ra yadra e na mataka sa mani kaya o Tininilewa me ra laki moce ki Navosa me ra laki waraka kina na nona gauna e dua na turaga sucu vakatamata. Me na qai vakacabera ka vakadeitaka na gauna kei Viti e na ligana na Kawa I Taukei ka ni sa lumuti koya oti tu na Kalou ko Jiova.

SA BIU KO VATUNIURAURA
VOSA CAKE TU KO NAULUMATUA
ME RA SA CAVU YANI RA YAVUSA
ME RA LAKI MOCE KI ULUIVUDA
NA NONA VANUA NA QIOVULA

NODRA YADRA CAKE NI SA MATAKA
RA SA NA CABETA CAKE NA DELANA
VOSA CAKE O I TINI NI LEWA
ME DA LAKI MOCE KI NAVOSA
ME DA WARAKA NA GAUNA NEI SALABABA

14. Nai talanoa oqo e lako mai e na veivakadonui ni Kalou levu ko Jiova, ka mai vakadewataka na nodra turaga levu duadua na Kalou Vu kei na tamata, ka buli koya na Kalou me nona na Sau kei na Mana vakalou e tiko e Viti.

AU LUTU DRA KAU KUNE RAWA
TINAQU TU E DUA NA MARAMA
VALE ILOILO AU LAKI TAWANA
NOQU TIKO NA LOMANI MACAWA MEU I DEWADEWA
NI KALOU KINA BULA VAKATAMATA

AU KALOU VU KAU VOSA MANA
VEI VU KECE AU TAURA VATA
AU SA LEWAI IRA KECE SARA
LEWA NA VU KEI NA TAMATA
NA KALOU BULA E SOLIA RAWA
SA SAINITAKA KINA NA YACANA


NI MAI ROGOCA AU SA TUKUNA
SAI AU NA QASE ULUVULA
VODI VEI AU NA LAWA E VUQA
VODI TALEGA NA DAKAI NI VANUA
TIKO MAI CAKE NA KALOU BULA
KOI AU KA TIKO VOLI E RUKUNA
AU SA TAGANE KAU NABA DUA

NA VUCU OQO E A VAKADEWATAKA O MALELI MATAKULA (NO.1)

52 comments:

Mr Fiji said...

god bless Fiji

Unknown said...

E Tiko tale so na vucu se tukuni

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Na marama na tinanikoula.
Ocei na marama ni tinanikoula?

Au vakabauta ni sai koya oqo na kalougata era vakasaqara jiko na lewei vuravura taucoko.
Me da tamata cakacaka ena dina,savasava kei na dodonu, sai koya saraga oqo nai dewadewa ni noda na sotava na veivakalougatataki mai vua a tamada sa cecere sara. Amen.

Ni sa donu na noda lakolako, sa na qai matavura mai na veivakalougatataki ni tamada sa cecere sara. Amen.

Unknown said...

Ni sa mau na veiliutaki, savasava ka rarama na vakasama, ka dodonu na nodai lakolako.

Dr Purva Pius said...

Hello, my name is LUMBA RICKY and am from Austria and I was broke because I entered into a wrong business which made me loss all my money but as I was searching through the internet I saw an advert about a loan company named DR PURVA PIUS Loan Company whom can give a loan for as low as 3% interest rate with no collateral or credit card needed. I applied for a loan in the company to my greatest surprise the CEO of the company DR PURVA PIUS approved my loan of $500,000 which i used to get myself back to business. I said to myself i need to share this good news to the world so if you need any loan of any type with no collateral or credit card for as low as 3% interest rate I advice you to contact Navaro Loan Company at their email: urgentloan22@gmail.com

Anonymous said...

Hello,
Are you in need of urgent financial assistance for a personal purpose or for your

business needs? Here is some good news for you. We offer loans to individuals or

corporate firms at the lowest annual percentage rate.
Contact us today to get:-
*Hard Money Loans
*Business Loan
*Debt Consolidation Loan
*Personal Loan
*Business Expansion Loan
*Student Loan
*Agricultural Development Loan
...And Lots more
Email: ahmedakeem411@yahoo.in
+919818834760

Unknown said...

Kau o viti ka biu ki Rotuma. Sa noda presitedi qo na kai Rotuma. Interesting dina!

May said...

Na marama na Radinikoula e vakatokai tale ga me yacana ko koya na Marama Sau. Na marama oqo e yavutaki mai vua na yaca na "Mana e Dina".

Sa I koya oqo na marama ka gole tiko mai kei Ira na Noda qase se ko iratou na I Matai ni I lakolako mai ki Viti, ka Ratou I karua ni lakolako mai na noda Vu.

Nai matai ni i lakolako mai e ratou mai tauyavutaka na tawa vanua taumada e Viti ka I lakolako talega ni vakatokayaca wavoki ena veiyasai Viti.

Na leqa levu eda na rawa ni kaya ni sega ni dua nai tukutuku e ra a vola na i taukei. .... Era a mai vola na history kei Viti na Vavalagi, ka vuqa sara Era a lako mai se gole mai ena I lakolako vakadau Kaulotu ena gauna e Liu. Oqori saga talega e dua na vuna levu ni kena vakalutumi se vakacirimi nai tukutuku Dina baleti keda na kawa I Taukei.

E sega ni dua na ka e yaco tu vakacalaka. E yaco kece tiko na veika oqo ena I tuvatuva ni Kalou levu ko Tamada. Ia nai naki levu sai koya na kena maroroi na kawa I Taukei ena vuku tiko ga ni noda taqomaki na kawa tamata oqo na Kai Viti Tabu saka yani. Oqo e umani saka koto ena I vau se nai yalayala ni Kalou levu ko Tamada ki na kawa oqo.

Ni da sarava lesu na i tukutuku ni tawavanua e na noda vuravura, e matata e na veivanua na vanua era a gole taumada yani kina na noda qase.Ia ko Viti, e sega ni dua na I tukutuku e volai taumada me vakadeitaka na vanua eda cavutu mai kina.

E veisemati na keda I tukutuku kei na kedra I tukutuku na Isireli ni ra sega ni dau vola nai tukutuku me baleti Ira kei na nodra kawa.





seniuci. said...

vaka vei au na vatu 've tiko I nadi..SHIVA...vatu jia siva. e tukuni e wavokita tiko na otela....lol na manua sa curu cala...sa curu e vanua mamaca LOL.

seniuci. said...

nodra rai. ia nanuma tiko keda qarava kalou levu. noda history tiko ena sere na yacamu, nomu vanua, mataqali...e vunitaka o koya

seniuci. said...

it's in our hands. now ocei e kauta yani na lotu...lotu ira na kaidia..nona gone ni toko.

seniuci. said...

it's in our hands. now ocei e kauta yani na lotu...lotu ira na kaidia..nona gone ni toko.

seniuci. said...

nodra rai. ia nanuma tiko keda qarava kalou levu. noda history tiko ena sere na yacamu, nomu vanua, mataqali...e vunitaka o koya

seniuci. said...

ijivita. ta viji..

seniuci. said...

ijivita. ta viji..

seniuci. said...

vaka vei au na vatu 've tiko I nadi..SHIVA...vatu jia siva. e tukuni e wavokita tiko na otela....lol na manua sa curu cala...sa curu e vanua mamaca LOL.

seniuci. said...

vaka vei au na vatu 've tiko I nadi..SHIVA...vatu jia siva. e tukuni e wavokita tiko na otela....lol na manua sa curu cala...sa curu e vanua mamaca LOL.

Unknown said...

Au dau varorogo vucu ena raijio domoi-viti ena veiyakavi ,..au kurabui dina Na qaqani VUCU era lagata mai Na gauna oya kau vakadina2taka Na ka sa yaco tiko vei keda Na I taukei ena gauna oqo....!!

Unknown said...

E DINA KECE NA KA E VOLAI TU QO NI KEDA SA MAI VADINADINA TAKA TU ENA GAUNA OQO

Mohamed Ali said...

$$$ URGENT LOAN OFFER WITH LOW INTEREST RATE APPLY NOW $$$
Do you need Loan to pay off your debt and start a new life? You have come to the right place were you can get your loan at a very low interest rate. Interested people/company should please contact us via email for more details.

Full name:
Date of birth (yyyy-mm-dd):
Gender:
Marital status:
Amount Needed:
Duration:
Address:
City:
State/province:
Zip/postal code:
Country:
Phone number:
Monthly Income:
Occupation:

E-mail: shadiraaliuloancompany1@gmail.com

Unknown said...




We offer Loan Amount of: $50000-$60000 I want to fully assure you that you will get the funds if only you are very serious and trustworthy because i like serious and God fearing people.If interested contact us Email arabloanfirmserves@gmail.com

Unknown said...

Io....sa vo ga e dua

Loan said...


Are you in need of a Loan to pay off your debt and start a new life? You have come to the right place were you can get your loan at a very low interest rate. Interested people/company should please contact us via email for more details.jubrinfinance333@gmail.com

Unknown said...

Vakadomobula. Me da masu vakalevu.

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

VitiMother-Earth 1213 said...

Moce tiko beka o taukei ni forumu oqo ka levu na lasu e tabaki mai kina. Na kedai tukutuku e maroroi vinaka tu mai Peritania. Sa na qai vei basai kei na kena ka sa kau ki Idia ka vaka mareqeta tiko o Viti Votu ena nona volavola ena kena oqo. Sa rauta mada na lasu ka vola eso nai tukutuku e dodonu.

Unknown said...

Au via vakadinadina taka na i vucu qoka. Au wilika ka sotari rau vata na veika sa yaco tiko qo ena noda vanua e Viti. Au kurabui sara ni mai dina e so na ka au wilika. Na siga na noa, (02/11/2016) sa kune na waiwai mai Barotu (Ra). Sega ni macala e mataqali waiwai vakacava. Au vakabauta qoka na ka e vakaraitaka tiko na vucu ena kena tukuni tiko ni na kune e veiyasai Viti na koula(vosa raraba na koula ena noqu vakadewa-qori beka e vakaraitaka baleta koula e yau talei ka sau levu). Na koula kei Viti beka na noda yau talei ka vuni tu ka sa tekivu babasika tiko mai vakamalua. Sa lailai tiko mai Koro Island na kakana, e a sega ni tau tu ena dua na gauna balavu na uca ena yasayasa vaka Ra, sega walega ya, Mai California e dua na dravuisiga levu e yaco tu kina....sa tekivu suka tiko vakamalua na lewa vei ra na taukei ni vanua e Viti, au vakabauta ya saraga e da na sarava kina na vei vakalougata taki ni Kalou. Ia meda kakua ga ni vakanuinui tu ena vei ka oqo. Me da vakabauti Jiova tiko ga ka vakanuinui tiko ga vua. Me da veilomani vakalevu na i taukei, ka vakauasivi. Me da lomani ira na noda vulagi (vasu,dui kaikai). Me da vakacala kece na rai vaka veicacani era kauta tu mai na noda qase. Me da rarama ka cina, kena usu tu na loloma.
Vinaka.

Unknown said...

Ni bula vinaka na turaga ,marama ,cauravou keikemuni na gone yalewa taukei kei Viti.Na noda gauna vinaka kei Viti sa voleka sara tiko mai.Na Kalou Levu na dau ni Veibuli e sa vakarautaka tu na vanua qo ko Viti me nona Matanitu se KINGDOM of GOD".Ni se bera ni daru sucu,na yalataka tu na Kalou oqo me nona Matanitu Kingdom of God'.Na Kalou sa vakarautaka oti tu na vanua qo ko Viti vata kei na kenai Yau.Sai koya na koula,waiwai,copper,kei na vuqa tale.O Viti e vanua digitaki ni Kalou for his Dominion!..In other words,this is the Small Jerusalem!.Gauna oqo na Kalou sa tekivu samaka tiko na vanua lomani oqo ko Viti,ka sa cavuraki ira tiko o na dau lomalomarua na qaravi koya,o ira na dau qaravi matakau,kei ira na tawavakabauta na Kalou Levu qo.Ni na oti na nona sasamaki na Kalou,sa na qai vo ga na nona..O ira na dau qarava na Kalou ena 'Vaka Yalo ka Vakai Dina' - 'In Spirit and In Truth''..These are the faithful and the righteous people of God,and they will rule and also God's advisers for God's Kingdom in Fiji...Na taro me daru na sauma - ''Can you and me be qualified for God's Kingdom?.

Unknown said...

Au kerea mo ni qai wilika na vosa ni Kalou ena AISEA WASE 45:2-3..Ni qai kalouvinaka tiko na wilika tiko nai vakaro ni Kalou oqo!..Vinaka.

Unknown said...

Au kerea me da Masu sara vakalevu vua na Kalou na Dau-ni-veibuli oqo,ka wilika tiko nai Vakaro Holy Bible ni Kalou ka talairawarawa tiko kina!..Oqo sara ga na gaunisala nodaru na rawata kina na Matanitu ni Kalou e Viti!..Vinaka.

Qai wilika na vola i Josua wase 1:6-9..Vinaka.

Mohamed Ali said...

$$$ GENUINE LOAN WITH LOW INTEREST RATE APPLY $$$
Do you need finance to start up your own business or expand your business, Do you need funds to pay off your debt? We give out loan to interested individuals and company's who are seeking loan with good faith. Are you seriously in need of an urgent loan contact us.

Email: shadiraaliuloancompany1@gmail.com

Loan said...

$$$ GENUINE LOAN WITH 3% INTEREST RATE CONTACT US FOR MORE DETAILS $$$.
Are you looking for a loan to clear off your dept and start up your own Business? have you being going all over yet not able to get a legit loan Company that will loan you? Here is your final solution, We can give you any amount you need provided you are going to pay back within the period of time given without any problem. Apply now and contact us for more details via email below.
Email: jubrinunityfinancialloan@gmail.com

Application For loan.
First Name:
Last Name:
Date Of Birth:
Address:
Sex:
Phone No:
City:
Zip Code:
State:
Country:
Nationality:
Occupation:
Monthly Income:
Amount Needed:
Duration:
Purpose of the loan:
E-mail address:

Email: jubrinunityfinancialloan@gmail.com

Unknown said...

My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

osma said...

Hello Everybody,
My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com

LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name......
Middle name.....
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com





Hello Everybody,
My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com

LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name......
Middle name.....
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com

Unknown said...

Isa na sa bula vinaka tale mai na Marama kei na turaga.. sa 2018 qo sa siga talega ni veidigidigi sa vaka me laurai tikoga mai na dina ni vucu oqo.. io, sa waraki tikoga na cava sana yaco ni oti na veidigidigi

Swift said...

Na veidigidigi oqo, ena winitaka tale o Bainimarama. Mena Vakacavara vinaka. Na nona itavi ni Carasala. Ka vakabibi na noda vakavulici na Kawa Tabu nai Taukei. Meda na Vakaliuca na Kalou ko Jiova. Ia na cici ni Matanitu vou koya. Ni oti na Election 2018, na Matanitu na FFP, ena sega ni balavu. Ka sana yaco na Butoleka ni Vanua ko Viti.

Kara sana vakawaicalataki e Viti ko ira na dau lawakica kei ira na butubuturua. Ka na namaki, mena taura na lewa kei Viti. Edua na Kawa Tabu nei Misijiale Komaiwai Dakuwaqa. Ka taura na veiliutaki mai vei Bainimarama. Ko Bainimarama na Kawa i Lutunasobasoba, ka kawa ni Batileka kei Viti. Ia ko Dakuwaqa na Batibalavu kei Viti. Ka rau ya luvedra na Qase kei Uluivuda ena lomai Nakorotubu i Vanua. Na Qase ko Lutudra na Tui ko Waicalanavanua.

Ia na Election 18, ena solia tale na Kalou ko Jiova ki vei Bainimarama. Me vakacavara na nona itavi. Ia e vakatara na Kalou. Me vakayacora, ena dela ni lawakica. Sai koya meda na Vakavulici vaka vinaka sara kina. Na kawa tabu nai taukei. Ia na cici ni Matanituvou oqori, ena sega ni balavu. Ka sana basika edua na kawa nei Dakuwaqa. Ena namaki tiko meko Rabuka, ia kevaka duadua ga e maroroya, Nai Vunau e Tini, ni Kalou ko Jiova. Okoya seko Niko Nawaikula. Na dua ga vei rau na Turaga oqori. Baleta ni sai rau na kawa i Dakuwaqa.

Nai lakolako eda sa lako curuma tiko oqo. Sai koya nai lakolako ni noda. Na drotani tiko mai kina, na Yavusa 12 na Isireli mai Ijivita. Ka sa veiliutaki tiko vei keda. Na kawa i Mosese seko Lutunasobasoba sai Voreqe Bainimarama. Ena gauna edaidai. Ia ena sega ni yacova okoya(Bainimarama). Na Vanua e Yalataki sai Kenanivou. Se sai koya na MATANITU VATU VA KALOU LEVU NA YALOTABU KO VITI. Ia ena sega ni yacova koya ko Bainimarama. Ka Sana takoso na Kalou ko Jiova. Ka solia vei Josua seko Dakuwaqa. Kana taura edua veirau ko Rabuka seko Niko Nawaikula. O Koya ga vei rau na Rua oqo, ka na maroroya na Savasava ni Kalou ko Jiova. Ena donumaki koya, Na Matanicagi Va Kalou koya.

Sai koya na kawa i Dakuwaqa koya. Ena qai kauti keda kina Matanitu Vatu Tui Va Kalou ko Viti. Ka na Vakadaberi kina ko SALABABA mai na kawa Tabu nei Qiovula mai Uluivuda. Ka mena laveti ga kina. Na Kalou ko Jiova, Na Marama Tabu ko Maria. Na Goneturaga ko Jisu Karisito kei na Kalou Levu na Yalo Tabu. Ni sai koya, e sa nona nai otioti ni Lewa.

Abubakar said...


Offer of financing to all persons or companies, who can respect its engagements, to relaunch these activities or to settle other worries fiancees. You have the possibility to make loans ranging from 5,000 to 10,000,000 €.Our availability to reach you is within a maximum of 48 hours after receipt of your application form.Please contact the email address for your requests. Email: clemalphafinance@gmail.com Whats App or call; +91-9818603391

Unknown said...

Rauta mada na tatadra Swift,sega ni kena I bale2 ni volai toka ena vucu o Uluivuda me lai cadra kina mai kea o koya ena Salababa ni lako2 qo..Qori e vaibalebale tiko ki vua e dua na Tamata e varaitaki vua na veika vuni me baleta na vanua oqo o Viti.Ka pinpointed taki mai na I Vola Tabu na veitikina e yavutaki kina na I tuku2 bibi e varaitaki vua.Sega ni mai vasokumuni tuku2 wavoki vaqori ena vei forums qai bulia me nona I tuku2.

Unknown said...

hahaha ka dina sara bro..vakasomuni tukutuku wavoki lol

Unknown said...

Na Marama na Tinani Koula e Dave tiko mai na baravi kei Nakorotubu ena koro ko Verevere.

Swift said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Ni qai sarava na noqu Porovisai mai na Noveba ni 2018. Sa basika kina o Bainimarama, ka liutaka tale tiko na Matanitu, ni noda Vanua. Sa basika na Butoleka oqoka, sai koya na COVID-19. Ka na vakarusai vakadua kina, na Kaukauwa ni Lavo kei Vuravura. Ni raica sara tiko, na Party oqoka na Sodelpa. Ena yaco mena tawaseirua. Sai koya, ena qai cadra gona mai kina. Na Turaga na Kawa nei Dakuwaqa koya. Sai koya gona o Josua ni Yavusa 12 na Isireli. Mena kautatani gona mai kina. Na Kaukauwa ka tiko oqori ki vei Bainimarama. Ka na liutaki Viti, ki na Kenanivou.

E sega ni na caka kina na Vuaviri se cavaga???....Ia era na cabe ga mai ena noda Vanua. Na veivuke ni Mataivalu Cokovata kei Vuravura(UN). Me vaka niko Viti eya leweni United Nations tiko. Era na mai vukeya walega na UN Forces oqoka. Na kena Maroroi na Vanua o Viti kei na Pasivika. Ena veisolisoli na Kaukauwa Vakamatanitu koya. Ki vei rau na rua koya. Na Qase o Mosese(Lutunasobasoba) kei Josua(Dakuwaqa), ena vuku ni noda ilakolako tiko na Yavusa Isireli, ki na Yavulevu o Lagilagi e Saunivou. Sai koya nai tekitekivu ni Tauyavutaki na Matanitu Vakalou, ka biutani vakadua, na Matanitu Vakatamata(Democracy). Ka tekivutaki na Matanitu Vakalou(Decalogue). Ia ena Yaco saraga, na Lomai Jiova, na Kalou e sa Cecere sara.

Oirau gona oqoka, ki vei kemuni na Wekaqu, ni wilika tiko na noqu Porovisai oqoka. Oirau o Na Qase o Mosese(Lutunasobasoba) kei Josua(Dakuwaqa). Erau sa lesiya na Kalou o Jiova. Me rau kauti keda tiko ena gauna oqoka. Ka me rau kauti keda ki na Kenanivou sai Lagilagi ena Yavulevu o Saionivou. Ka mena Vakacadrai gona kina. NA MATANITU VATU TUI VAKALOU LEVU NA YALOTABU O VITI. Sai koya na nodra, Matanitu na Tamata sa Yalo Dina Dodonu ka Savasava. Ka na vakadaberi gona kina na Ulumatua ni vei Ulumatua ni Kawa i Taukei. Ka na basika ga mai, ena Ulumatua ni Vuvale i Waicalanavanua, ena noda Vanua. Ia o Lutunasobasoba kei Dakuwaqa. Erau na veisolisoli ga mai Buluvakarua, na nodra Vuravura Vakayalo na Tubuda na keda i susu seko ira na noda Kalou Vu. Erau na veisolisolitaka na Kaukauwa Vakalou koya.

Unknown said...

CAVA KENA I BALEBALE KOYA KI DELAI VURAVURA, ENA KENA VAKAVOTUKANATAKI. ENA NODA VURAVURA VAKATAMATA. Ki vei keda meda sarava e Matanavotu????

Ena yaco mena sei rua nai Soqosoqo oqoka na Sodelpa. Eya sana qai cadra mai kina, o Dakuwaqa. Sai koya au sa yalataka koto e cake. Ena qai taura mai na lewa koya. Ena dua na Butoleka ni kena na Valeqai na veiliutaki kei Viti, ena Vuku ni Lavo kei na Mate ena tauvi ira na noda veiliutaki. Ya e sa na yaco tiko. Ena nona lewa na Kalou o Jiova. Ena qai duri kina na Matanitu Tubu koso koya, mena vueta na veiliutaki oya. Me vaka ni sana sega nai lavo kei Viti, sega na Cakacaka. Na vei Mataqali mate lelevu, era sana vakacadrai. Yavalati na Vanua ena Uneune, Waluvu, Cagilaba kei na Sisiniqele. Sana tubu cake ga na Dravudravua na Basu Lawa, veidauci, Butako kei Nai valavalaca kecekece ga.

Sana Kacabote gona kina na Mataniwai ni Veivakabulai o Uluivuda. Kana Kacabote vata e Macawa e Cake ena veibogi na kena IVOLASIGA. Sai koya na Kalokalo serau ka Vakasaqara koto o Vuravura. Ka vaka edau waqa koto, edua na 'FLOOD LIGHTS' mai Lomalagi, na kena Rarama. Ia na lako vata kei na Mataniwai, nei Veivakabulai koya. Sai koya mena vakamamada taka nai Lakolako ni leqa vakailavo kei Viti, ena sokota curuma, na gauna koya. Era na Osota na noda Viti kei Vuravura na Mataniwai koya. Ia ko Viti, ena kena veiliutaki Vakamatanitu. Era sana vakaleqai vakadua, me vaka sa takoso na Kalou ki vei Bainimarama. Ka sa Vakaleqa vakadua na Veiliutaki ni Matanitu ena noda Vanua.

E CAVA SANA QAI YACO???

Na Qase o Dakuwaqa, seo koya na Kawa nei Dakuwaqa koya. Okoya e sana Vakaduria na MATANITU VANUA KEI VITI.....SEGA NI MAI LOTU VANUA....E SEGA KA SEGA SARA. NA MATANITU VANUA KEI VITI. Sai koya na Matanitu VaKalou koya. Era sana qai Vakasowiritaka. Ena kena Vakasaqarai NA KI NAI DOLA NI GAUNA KEI VITI. Era na Vakasowiritaka gona, ko ira na noda vei Turagabale ni Vanua. Era na Via kila seo cei mada na nodra Ulumatua. Ia na Ulumatua oya, Ka koto duadua ga ki vei Ulumatua ni Vei Ulumatua. Sai koya na Qase o Salababa....Na Qase o Navunivunimatua. ENA QAI VAKAVOTURI KOYA DUADUA GA O JIOVA NI LEWEVUQA. Sai koya gona o Salababa koya. Mena qai mai Vakacabera na noda Gauna Vakalou e Viti. Ena ligada na Kawa i Taukei. Me vaka ni sa lumuti koya oti koto kina, na Kalou o Jiova. Ka mena Laveti tikoga na Kalou o Jiova kei na nona Vuvale Tabu VaKalou.

Unknown said...

Rauta ikeri..vunivunimatua cava qori k na mataniwai cava qori..Kua ni valialia iko mo kauti Uluivuda(ni sega madaga ni dua nmudou yavu e KERI o Uluivuda)cake mai na Colo qori.Veikau na ka 4 ni gauna e tiko yni e waitui sega ni lomanicolo se I na ra.Qai lai wilika kece na vucu ni Navosa me VARARAMATAKA na matamudou levu ni lasu du mai kitaka tiko vei Viti.

Sa tukuni tiko nmu VOLA vivigikiula ni dua tikoga na Tamata o Lutudra ga o Qiovula,qai o wasea me rua.Mai lasutaki IRA tiko na lewe I Viti ni rau veitamani o Lutudra k Qiovula.Ko rau dua tikoga na Tamata.Qai wilika na vucu Dina ni vanua ko soli mai Navosa na 1989 vola o Eliki Vosabeci me tukuna yni vei iko na Dina.ESA qai vabasikati kece kina na I tuku2 dou via tabika se buluta sobu na vucu mai Nakorotubu.Sa vamatata taki kece tu IKEA.E sega ni dua na gauna mai na mua I Ra..Kimami mai Lasutaki ena Dina ni tuku2 a tomika yani o Qiovula(Lutudra) e botonitoba ni waiwai e loaloa.Vunitaki e botona na wai ni koula.Kauta yani o Qiovula qai lai cereka toka mai Uluda..Sa raica gona okoya ni tabonaki eso na Dina sa qai lai Solia tale mai na colo k Navosa.Ka kece sa tukuni toka IKEA.Kei na location ni toba du mai lasutaki IRA tiko kina na Tamata ni toba mai Vere2...Vosa cake o Tini ni Lewa me da laki moce ki Navosa..Ya gona na vucu ni Navosa me qai lai vacegui kina lomatarotaro nei Viti taucoko.Waraki na gauna nei Salababa.E Tamata digitaki koya na Kalou ka Solia vua me decode taka na Vola Tabu ena lesoni baleti Viti.Bau yaco Sara ni tukuni toka kina na veika tu na Vatakila k na koro yalataki o Saioni vou.

Unknown said...

Lako na page nei "Jerupi Tamata Laione Ikeli" me qai o raica kina na Dina ko a tabonaki me kua ni kilai..Vucu ni Navosa volai na 1989 se qai post taka mai qo koya nona page.

Unknown said...

Au dredrevaki iko kei na nomu Vucu mai Navosa ni 1989. Drau cegu laivi yani. Qai sarava na dina ni sana cabe.

Unknown said...

Dina gona dou a via tabadromuca sobu koya vuni lai Solia tale ki Navosa o Qiovula na vucu ya.Ni so na qaqana dou vakalutuma sa qai lai biu mai na vucu ya mai Navosa.Ka vamatatataka na lasu me tokona nmudou gagadre biu tiko nmudou vucu qori.

Unknown said...

Ni Raica e sa yaco tiko mai na noqu Porovisai. Sa na tekivu tawase o Sodelpa....raica na Kawa nei Dakuwaqa...mena cabe sai Josua. Ia o Josua ena sega ni Wini ena 2022...na Lawaki tale o FFP..,Ni qai sarava na ka ena yaco.

YA NAI VALU NEI MOSESE KI VEI JOSUA...O MOSESE O BAINIMARAMA...KAWA NEI LUTUNASOBASOBA...Qai saravi Josua Kawa nei Dakuwaqa ena 2022..?Rau na veisolisoli rawa. Ena qai kauti keda o Josua ki Kenani Vou.

NIU KALOUGATA SAKA TIKO.

Unknown said...

MAI CAVA TIKO ENA QASE ULUVULA NA VUCU QO..QORI O BAINIMARAMA GA..E VODI VUA NA KA KECE..E VAKATOKAI TALEGA ME NABA DUA..SE VAEVEI??? NOQU NANUMA GA

Unknown said...

Na Wekaqu eya Vakaibalebale tiko ya na Qase Uluvula. Ya sega ni mai o Bainimarama. Na Qase Uluvula ka sai koya na Kawa Ulumatua nei Lutudra ka na mai Salababa taka nai lakolako oqoka ni Kawa i Taukei. Sai koya o Tabu Saqati ka sa nona nai Vakataotioti. Ka sa lako mai vei Jiova na Kalou ni Lewevuqa.

Eya daramaka nai Sulu Lineni Vulavula. Ka sa veitaqataqai e Uluna nai Sala Vakatui ni Veivanua ka sa vodoka na Ose Vula. Ka sa yacana o Navosa ka sa lako mai vei Jiova. Sa nodra Tui na Tui ka nodra Turaga na vei Turaga. Sai koya o DINA DODONU SAVASAVA

Unknown said...

Na cava na vucu ?